Nieuws

Terug

Test boodschappen bezorgen

– 28 augustus 2020

Wil je de drukte in de supermarkten vermijden? Of heb je geen zin om boodschappen te sjouwen? Geen probleem. Steeds meer supermarkten hebben een bezorgdienst. Wat zijn de verschillen en welke bezorgsuper is volgens het panel van de Consumentenbond de beste?

Drie highlights uit de test:

  1. Geen boodschappen sjouwen

Veel leden van ons panel laten boodschappen bezorgen omdat ze dan niet zelf hoeven sjouwen. Ook thuisblijven en drukte vermijden noemen ze vaak als reden.

2 . Bezorgkosten verschillen nogal

Er zijn supermarkten waarbij je niets hoeft te betalen voor de bezorging. Bij andere kunnen de bezorgkosten oplopen tot €13,50. Ook het minimumbestelbedrag verschilt per supermarkt en ligt tussen €0 en €70.

  1. De meeste klanten zijn erg tevreden

De diensten die wij onderzochten krijgen allemaal een hoog cijfer van ons panel. Maar er gaat ook wel eens wat mis. De meeste klachten gaan over ontbrekende producten of de levering van verkeerde of beschadigde producten. Gelukkig worden de klachten meestal naar tevredenheid opgelost.  

 

Welke bezorgdiensten hebben we getest? Albert Heij, Coop. Deen, Dekamarkt, Ekoplaza, Hoogvliet, Jumbo, Picnic, Plus, Poiesz en Spar.

 

Conclusie

Uit de enquête onder ruim 12.000 panelleden blijkt dat de ondervraagden heel tevreden zijn met de bezorgdienst van hun supermarkt. Ruim 2000 leden laten regelmatig hun boodschappen bezorgen. Zij geven de bezorgdiensten gemiddeld een hoog cijfer. Eén bezorgdienst scoort op bijna alle aspecten het beste. Ondanks de hoge tevredenheid gaat er ook wel eens wat mis. Dit gebeurt bij alle bezorgdiensten ongeveer even vaak.

 

Als lid van de Consumentenbond kun je de heel test online lezen.

[Bron: www.consumentenbond.nl]

 

Vragen?

Fibromyalgielijn:
035 - 621 22 23
Overige vragen? Bel:
035 - 622 06 12
Contact of volg FES:

Contact